Met een vermogen van 213 pk, uitgebreid elektronicapakket en fijn geslepen chassis is de ZX-10R de term ‘’Superbike’’ waardig. De 998cc 4-in-lijn is gekoppeld aan een close ratio cassette versnellingsbak met kortere ratio's in versnelling 1, 2 en 3 wat zorgt voor betere acceleratie in lage tot middelhoge toerentallen.
Talloze elektronische rijhulpsystemen, waaronder een Up/Down Quick Shifter, Sport Traction Control, Launch Control, Bochten ABS, instelbare Engine Brake Control, Öhlins Electronic Stuurdemper, Kawasaki's unieke Cornering Management Functie en 4 selecteerbare rijmodi (Sport, Road, Rain en Rider mode), helpen rijders het maximale uit de Ninja ZX-10R te halen. Voor maximale remprestaties zijn ø330 mm semi-zwevende schijven, Brembo M50 Monobloc-remklauwen en een radiale Brembo rempomp gemonteerd.
Het onmiskenbare Ninja-uiterlijk is voorzien van geïntegreerde winglets. Een 4.3'' TFT-kleurendisplay met 2 lay-out opties (Straat & Circuit) zorgt voor optimale informatie weergave. Bovendien is er de elektronische Cruise Control om het comfort te verhogen.
Voor 2024 zal de Ninja ZX-10R verkrijgbaar zijn in de nieuwe kleurstelling Metallic Graphite Gray/Metallic Diablo Black. Hiernaast blijft ook de kenmerkende groene KRT-Edition leverbaar. Prijzen zullen op een later moment bekend worden gemaakt.