De beste Naked Bike in zijn klasse nog verder verbeteren is geen gemakkelijke taak. Toch slaagde de Kawasaki engineers glansrijk in deze opdracht. Vanaf het moment van onthulling bleek de Z900 SE een schot in de roos bij motorliefhebbers. Deze Special Edition was dan ook binnen zeer korte tijd volledig uitverkocht.
Aan de voorzijde is de SE uitgerust met een volledig instelbare ø41mm upside down voorvork en hoogwaardige remcomponenten. Aan de achterzijde is een Öhlins S46 schokdemper gemonteerd met instelbare rebounddemping en een afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. De radiaal gemonteerde Brembo M4.32 remklauwen, ø300 mm Brembo remschijven, Brembo remblokken, staal omvlochten remleidingen en een Nissin hoofdremcilinder zorgen voor meer precisie en betere remprestaties.
Gebleven is het krachtige 948cc vier-in-lijn motorblok met zijn sensationele vermogensafgifte.
Van koppelrijk en soepel in lage toeren tot het waanzinnige eindschot in de hoge toeren. Het speciaal getunede inlaatgeluid maakt de rijbeleving helemaal af. Verder is er de zeer complete standaarduitrusting bestaande uit Traction Control (KTRC), geïntegreerde rijmodi, ABS, TFT-kleurendisplay en Bluetooth smartphone connectiviteit.
Voor 2023 krijgt de SE een nieuwe kleurstelling met een zwart Trellis frame en een nieuw ontwerp voor de opvallende graphics. Samen met de goudkleurige voorvork en het kenmerkende Sugomi design valt de Z900 SE meteen op.
Om aan de verwachte grote vraag te voldoen staat de 2023 Z900 SE vanaf medio januari bij de Kawasaki verdelers. Prijzen worden later bekend gemaakt.