Voor de eerste kennismaking met de offroad-wereld biedt Kawasaki de compacte KLX110 viertaktmachine met semiautomatische versnellingsbak. Deze 110cc crosser heeft zowel een kickstarter als een elektrische startmotor alsmede een instelbare gashendelbegrenzer voor een beheersbare leerweg. Met de KX65 kunnen junior-rijders voor het eerst proeven aan de offroad-competitie. De KX65 is een robuuste, gemakkelijk te onderhouden en door en door competitieve machine, terwijl de befaamde KX85 paraat staat als de volgende motor in het vizier van vele jonge en snelgroeiende rijders.
Zowel de KX85 met kleine wielen als de uitvoering met grote wielen profiteerden onlangs van een aantal upgrades. Zo kreeg de KX85 onder meer nieuw vormgegeven radiateurkappen die voor een verbeterde luchtstroom naar de radiator van de watergekoelde tweetaktfavoriet uit de paddock zorgen.
Een stap hoger in de range komen we de KX250 tegen. De kwartliter in de Kawasaki-motorcross-range heeft veel van de hoogwaardige specificaties van zijn grote broer meegekregen: de KX250 heeft hetzelfde frame en dezelfde swingarm als de KX450, alsmede de hydraulische koppelingsconstructie en de zeer praktische klepsleper-constructie uit de Ninja Superbike, een systeem dat een grotere kleplift en hogere toerentallen mogelijk maakt.
De koning van Team Green is het 2022-model van de KX450. Deze KX450 is een crosser met een echte winnaarsmentaliteit. Deze motor verschijnt in de showrooms met topspecificaties en diverse innovaties, zoals een wrijvingsverlagende coating op de zuigerhemden. Ook zijn er modificaties aan de koppeling doorgevoerd, met koppelings-schroefveren en een conische veer, die samen zorgen voor een verlaagde bedieningskracht en een groter aangrijpingstraject van de koppelingshendel voor een betere doseerbaarheid.
De zes 2022 modellen zullen de harten van zowel sneller nieuwe als ervaren motorcrossers doen kloppen! De nieuwe 2022 modellen zijn vanaf medio juli beschikbaar bij de Kawasaki KX dealers.