De spraakmakende 998cc-viercilinderkrachtbron van de Z H2 SE biedt prestaties waar geen andere super-naked aan kan tippen. Dankzij een in eigen huis ontwikkelde supercharger combineert dit powerhouse niet alleen een onvoorstelbaar piekvermogen van 200 pk bij 11.000 tpm, maar ook een strakke en gestaag toenemende koppelafgifte, die zijn maximum van 137 Nm al bij 8.500 tpm bereikt. Dat zorgt niet alleen voor adembenemende prestaties, maar ook voor een uitstekende all-round beheersbaarheid die hem ook toegankelijk maakt voor een breed publiek. Die beheersbaarheid wordt verder ondersteund door een keur aan hightech assistentiesystemen, zoals elektronische cruisecontrole, tractiecontrole, diverse power modes, een up/down quickshifter, een cornering-managementsysteem, launch control en intelligent ABS. Al deze systemen zijn op elkaar af te stemmen door middel van Bluetooth connectiviteit en de Kawasaki Rideology App.
De Z H2 SE zet nieuwe normen op het gebied van wendbaarheid, stabiliteit en wegligging dankzij een zeer stijf trellisframe en een state-of-the-art elektronisch “skyhook” veersysteem. Dit systeem beschikt over een 43mm Showa SFF-CA voorvork en een BFRC lite achterschokdemper, waarvan de demping automatisch real-time wordt afgestemd op de rijstijl, de rijomstandigheden en het wegdek. Dit leidt onder alle omstandigheden tot een ongeëvenaard stabiel, comfortabel en beheersbaar weggedrag. Het voelt bijna of de motorfiets aan een onzichtbare haak vanuit de lucht is opgehangen, vandaar de naam “skyhook”-vering. Het rijwielgedeelte profiteert daarnaast van een Brembo rempomp en superlichte Brembo Stylema remklauwen voor een directere respons en fellere remprestaties.
De Z H2 SE staat medio februari bij de Kawasaki dealers in de showroom.